ישנם רבים אשר בוחרים להיות זכיינים כשהם בוחרים לפתוח עסק חדש. עסק חדש מוצא במהרה כי מעבר לרעיון הראשוני יש לו משימות רבות מאד להתמודד איתן. בין היתר על בעל העסק לבחור לו שם קליט, לבחור עיצוב (לרבות לוגו ואתר אינטרנט) וליצור מודל ניהולי בו יעבוד העסק. על מנת שהעסק יצליח עליו להיות בעל תוכנית עסקית טובה ובעליו מוכרח לפעול כדי ליצור שם ומוניטין שיובילו ללקוחות להגיע.
לקוחות
ללא הלקוחות אין זכות קיום לעסק. לקוחות הם המניע של העסק וזאת לצד הניהול הנכון ושאר המרכיבים שלו. הלקוחות יגיעו לעסק אם יסמכו עליו וזה יקרה כשהוא יתפוס שם בסביבה. על מנת שהעסק יתפוס שם עליו לעשות פעולות של שיווק ופרסום ואלו כמובן עשויות להיות יקרות מאד. אחת הדרכים לגרום ללקוחות להגיע לעסק היא להפוך להיות זכיינים ולקבל את השם המצליח של המותג.
מותג
בניית מותג לוקחת זמן ולעיתים זמן רב. רבים בוחרים להיות זכיינים במקום לפתוח עסק מחדש כיוון שהעלויות בפיתוח מותג יכולות להיות גבוהות בהרבה מאשר העלויות הכלולות להפוך להיות זכיינים. ניהול של מותג ידוע ומוצלח מאפשר לעסק להתעסק בניהול ולהנות מלקוחות כבר מיום הפתיחה של העסק (חלק מהעסקים נהנים מלקוחות שרק מחכים שתיפתח הדלת כדי לקנות).
שותפות
מותג אשר מציע עצמו לניהול על ידי זכיינים מציע מודל שכבר הצליח ומוכן ללוות את העסקים החדשים. המותג רואה בכל אחד מסניפי הזכיינות שלו שותפים לכל דבר. אמנם המותג קובע את כללי התפעול ואת תמהיל המוצרים, אך הזכיינים מנהלים בפועל כשהם בעלי העסק. על מנת שזכיינות תצא ותצליח חובה על המותג והעסק לשתף פעולה זה עם זה ולהתנהל יחד בהדדיות תוך מילוי כל הכללים שקבע המותג ומתן מענה מתמיד לזכיין.